Мінрегіон

Підписатися на Мінрегіон потік
Міністерство розвитку громад та територій України
Адреса URL: http://www.minregion.gov.ua
Оновлено: 2 години 58 хв тому

Президент України підписав Закон, який удосконалює порядок надання адмінпослуг у будівництві та створює Єдину державну електронну систему у сфері будівництва

чт, 11/14/2019 - 17:57

Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» № 199-ІХ, ухвалений Верховною Радою України 17 жовтня 2019 року. Про це повідомляє офіційне інтернет-представництво Президента України.

Запись Президент України підписав Закон, який удосконалює порядок надання адмінпослуг у будівництві та створює Єдину державну електронну систему у сфері будівництва впервые появилась Мінрегіон.

Повідомлення про повторне оприлюднення до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства у відповідність до Закону України «Про адміністративні послуги»

чт, 11/14/2019 - 16:48

  1. Розробник:

Міністерство розвитку громад та територій України. 

  1. Стислий виклад змісту проекту:

Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства у відповідність до Закону України «Про адміністративні послуги» розроблено Міністерством розвитку громад та територій України відповідно до статтей 3, 5 та 11 Закону України «Про адміністративні послуги» (далі – Закон).

З метою приведення у відповідність до Закону та на виконання його вимог пропонується внести зміни до законів України «Про житловий фонд соціального призначення», «Про приватизацію державного житлового фонду», «Про поховання та похоронну справу», «Про благоустрій населених пунктів».

  1. Спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта:

Законопроект оприлюднено на офіційному веб-сайті Міністерства розвитку громад та територій України в мережі Інтернет (www.minregion.gov.ua) у рубриці «Регуляторна політика». 

  1. Строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань:

Зауваження та пропозиції приймаються протягом місяця. 

  1. Зауваження та пропозиції направляти на адресу:

Міністерство розвитку громад та територій України, Управління благоустрою територій та комунального обслуговування:

03150, м. Київ, вул. Ділова, 24, тел. 207-18-12, 207-18-11 або на електронну адресу: ZavediiIM@minregion.gov.ua.

Державна регуляторна служба України:

01001, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, тел. 285-05-55, факс 254-43-93, inform@dkrp.gov.ua.

Зауваження та пропозиції надсилати поштою та на електронні адреси.

Запись Повідомлення про повторне оприлюднення до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства у відповідність до Закону України «Про адміністративні послуги» впервые появилась Мінрегіон.

Мінрегіоном проведено Круглий стіл «Стратегічне планування у сфері поводження з побутовими відходами»

чт, 11/14/2019 - 15:40

5 листопада 2019 року Мінрегіоном на території Міжнародного виставкового центру в рамках XV Міжнародного конгресу«Інституційні та технічні аспекти реформування житлово-комунального господарства» та XVII Міжнародної спеціалізованої виставки «КомунТех – 2019» було проведено Круглий стіл «Стратегічне планування у сфері поводження з побутовими відходами».

Цей захід було присвячено основним питанням практичних аспектів реалізації Національної стратегії управління відходами в Україні, таким як внесення необхідних змін до нормативно-правових актів України у сфері поводження з побутовими відходами, розроблення регіональних планів управління відходами, впровадження сучасних методів та технологій у цій сфері.

У роботі Круглого столу взяли участь, представники органів місцевого самоврядування, наукових установ, українсько-швейцарського проекту DESPRO, групи молодих фахівців Міжнародної асоціації твердих відходів ISWA в Україні, керівники державних та комерційних підприємств, громадських організацій, Сторони соціального діалогу.

Мінрегіон відіграє провідну роль у регулюванні комунальних послуг, у тому числі послуг з управління побутовими відходами, узгодження діяльності місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування, участі в розробці національних або регіональних стратегій, планів, програм управління відходами, частиною яких є муніципальні відходи, здійснює нагляд за впровадженням політики управління побутовими відходами на національному, регіональному та місцевому рівнях.

Угодою про Асоціацію з ЄС у відповідності до Директиви 2008/98/ЄС (Про відходи) Україна зобов’язалася підготувати регіональні плани управління відходами, встановити принцип «споживач платить» та впровадити принцип розширеної відповідальності виробника.

Для реалізації завдань Програми діяльності Кабінету Міністрів України перед Міністерством поставлені завдання, зокрема зміни домінуючого способу поводження з побутовими відходами, який досі залишається їх вивезення та захоронення на полігонах та сміттєзвалищах, збільшення частки вторинної переробки побутових відходів, впровадження «розширеної відповідальності виробника» та залучення інвестицій для збільшення потужностей для перероблення побутових відходів, впровадження механізмів укладання договорів з учасниками ринку поводження з побутовими відходами, які будуть містити гарантії повернення інвестицій в зазначену сферу.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про засади державної регіональної політики» метою державної регіональної політики є створення умов для динамічного, збалансованого розвитку України та її регіонів, забезпечення їх соціальної та економічної єдності, підвищення рівня життя населення, додержання гарантованих державою соціальних стандартів для кожного громадянина незалежно від його місця проживання.

Національним планом управління відходами до 2030 року, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20.02.2019 № 117-р, передбачено що обласним та Київській міській державним адміністраціям спільно з органами місцевого самоврядування у 2020 році необхідно розробити та затвердити проекти регіональних планів управління відходами за погодженням із Мінрегіоном та Мінприроди.

На сьогодні у відповідності до Директиви 2008/98/ЄС (Про відходи) Мінрегіоном, на виконання Національного плану управління відходами та Програми діяльності Уряду розроблено законопроект «Про муніципальні відходи» щодо встановлення принципу «споживач платить» та впровадження принципу розширеної відповідальності виробника.

Історія успіху органів місцевого самоврядування та розвиток територіальних громад залежить від організації моделі управління побутовими відходами, створення або визначення на конкурсних засадах підприємств по збору, переробленню та утилізації цих відходів.

Запись Мінрегіоном проведено Круглий стіл «Стратегічне планування у сфері поводження з побутовими відходами» впервые появилась Мінрегіон.

Парламент прийняв законопроект щодо створення ринку землі

ср, 11/13/2019 - 16:27

Сьогодні Верховна Рада України прийняла за основу в першому читанні урядовий законопроект про обіг земелі сільськогосподарського призначення (№2178-10) . Дякуємо 240 народним депутатам за підтримку не словами, а справами, реформи місцевого самоврядування та регіонального розвитку. Українці заслуговують бути господарями на рідній землі, а не кріпаками, якими їх зробили старі закони.

«Сьогодні Верховна Рада України розглядає земельну реформу. Уперше за довгі роки громади мають шанс отримати більше можливостей ефективно управляти земельними ресурсами в межах своїх територій.

Земля — це інвестиційний ресурс для розвитку громад та регіонів, джерело доходів до місцевих бюджетів. Вся система просторового планування, містобудування, нового будівництва та інвестиції пов’язані із земельними ресурсами.

Як відомо, місцеві ради наділені правом розпоряджатися землею комунальної власності і планувати свій просторовий розвиток, але тільки в межах населених пунктів, що суттєво обмежує, стримує планування комплексного розвитку територій і за межами поселень. Громади повинні набути всіх необхідних прав щодо юрисдикції і розпорядження земельними ресурсами — здавати в оренду чи продавати, стягувати податки, а також право планувати свій розвиток на всій території з урахуванням принципу повсюдності.  Земельна реформа – це створення сприятливих умов для розвитку сільського господарства, що дуже важливо для об’єднаних територіальних громад .

Стратегічне бачення сьогоднішнього Уряду  полягає в тому, що територія України повинна стати територією спроможних громад, які межують між собою та забезпечують повсюдність місцевого самоврядування.

Отже, земельна реформа необхідна як безпосередньо для громадян, так і для розвитку територіальних громад. Сподіваюсь, що сьогодні парламент зробить важливий крок до її  впровадження», — зазначила Міністр розвитку громад та територій України Альона Бабак.

Запись Парламент прийняв законопроект щодо створення ринку землі впервые появилась Мінрегіон.

Попри кризову ситуацію очікуємо, що 18 листопада Новояворівськ та Новий Розділ будуть з теплом, — Альона Бабак

вт, 11/12/2019 - 19:38

Очікуємо, що вже 17-18 листопада у містах Новояворівськ та Новий Розділ буде тепло. Про це сказала Міністр розвитку громад та територій України Альона Бабак під час брифінгу щодо ситуації з опалювальним сезоном на Львівщині.

За її словами Уряд завчасно вжив усіх заходів, щоб в Україні опалювальний сезон розпочався вчасно. Проте, на початку жовтня з’ясувалось, що виробник теплової енергії в містах Новояворівськ та Новий Розділ Львівської області не взмозі розпочати опалювальний сезон.

«Ситуація в містах Новий Розділ та Новояворівськ Львівської області особлива з точки зору того, що теплопостачання цих міст здійснюється від ТЕЦ, які були вилучені з приватного сектору Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) в рамках кримінального провадження.

Фактично в минулому опалювальному сезоні було призначено управителя, який використовував газ, постачав тепло. У серпні цього року АРМА вибрала нового управителя — ПП «Гарант Енерго-М», яке взяло на себе зобов’язання розпочати вчасно опалювальний сезон», — повідомила Альона Бабак.

Але у жовтні стало зрозуміло, що управитель ПП «Гарант Енерго-М» не може виконати взятих на себе зобов’язань через велику заборгованість ТЕЦ за спожитий природний газ — 307,5 млн грн,  електроенергію — 93 млн грн та по заробітній платі – 11,0 млн грн.

Кабмін, регулятори, Львівська облдержадміністрація, мерії міст Новояворівськ та Новий Розділ спільно допомагали управителю ПП «Гарант Енерго-М» запустити об’єкти. Однак, попри цю підтримку управитель так і не розпочав опалювальний сезон.

При цьому, починати процедуру відбору нового управителя за звичайними правилами у жовтні було небезпечно.

«По-перше, звичайні конкурсні процедури АРМА тривають довго — від 1 місяця і більше, що в умовах початку опалювального сезону несе велику загрозу його зриву.

По-друге, не було бажаючих взяти ці станції в управління, а відтак, у разі перезапуску конкурсу в звичайній процедурі, ТЕЦ взагалі могли лишитись без управителя взимку», — зазначила Міністр.

Відтак Уряд розпорядженням від 6 листопада надав можливість АРМА застосувати спрощену процедуру відбору управителя – переговорну процедуру згідно Закону «Про публічні закупівлі». Завдяки втручанню Уряду, участь у відборі управителя цих ТЕЦ погодилась взяти група «Нафтогаз України».

«Представники групи «Нафтогаз України» вже працюють в містах Новояворівськ та Новий Розділ для координації вирішення технічних питань запуску опалювального сезону та комунікації з персоналом станцій.

Сьогодні на засіданні тендерного комітету АРМА, мають обрати переможця цієї переговорної процедури, розірвати договір з ПП «Гарант Енерго-М» та укласти новий договір з новим управителем. До кінця тижня мають бути врегульовані юридичні питання. Очікуємо, що вже до 17-18 листопада у містах Новояворівськ та Новий Розділ буде тепло.

Ми закликаємо НКРЕКП, Антимонопольний комітет та інших регуляторів терміново вирішити всі процедурні питання видачі відповідних дозвільних документів новому управителю для початку роботи», — сказала Альона Бабак.

Вона зазначила, що Уряд розраховує на помірковану позицію попереднього управителя, який не буде саботувати передачу управління станціями новому управителю.

Запись Попри кризову ситуацію очікуємо, що 18 листопада Новояворівськ та Новий Розділ будуть з теплом, — Альона Бабак впервые появилась Мінрегіон.

Рівень оснащеності підприємств водопровідно-каналізаційного господарства технологічними приладами обліку питної води та стоків за III квартал 2019 року

вт, 11/12/2019 - 15:30

Департамент систем життєзабезпечення та житлової політики повідомляє, що за III квартал 2019 року рівень оснащеності технологічними приладами обліку питної води по Україні становить 90,4%.

Технологічними засобами обліку питної води на 100% оснащені підприємства водопровідно-каналізаційного господарства 12 регіонів: Дніпропетровська, Житомирська, Кіровоградська, Миколаївська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Харківська, Херсонська, Черкаська та Чернівецька області, м. Київ.

Рівень оснащеності приладами обліку стоків підприємств водопровідно-каналізаційного господарства за III квартал складає 60,5%.

Наразі засобами обліку стоків на 100% оснащені підприємства водопровідно-каналізаційного господарства 6 регіонів: Дніпропетровської, Рівненської, Харківської, Херсонської та Черкаської областей, м. Києва.

Запись Рівень оснащеності підприємств водопровідно-каналізаційного господарства технологічними приладами обліку питної води та стоків за III квартал 2019 року впервые появилась Мінрегіон.

Парламент прийняв за основу законопроект, що спрощує процедуру затвердження перспективних планів формування громад

вт, 11/12/2019 - 11:13

Верховна Раді України прийняла у першому читанні за основу урядовий законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (щодо спрощення процедури затвердження перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, областей)» №2189 від 30.09.2019.

Важливою новацією законопроекту є норма, якою встановлено, що об’єднання громад має відбуватися виключно за перспективним планом формування громад області. Це означає, що будь-яке хаотичне об’єднання тепер буде недопустиме.

Також у проекті закону йдеться, що перспективні плани, як і тепер, розроблятимуть обласні державні адміністрації і затверджуватиме Уряд. Але процедура створення перспективних планів більше не передбачатиме етапу схвалення цих документів обласними радами.

«Цей законопроект не суперечить добровільності об’єднання громад, як дехто вважає. Навпаки, він дає можливість швидко і якісно створити незаполітизовані, незаангажовані перспективні плани. Ми дамо громадам, що хочуть добровільно об’єднатися, прагматичні, чітко прораховані орієнтири. Створюються передумови для розроблення з більшою відповідальністю перспективних планів з урахуванням фінансових можливостей, розвитку інфраструктури, доступності послуг, здатності громад ці послуги надавати. Крім того, будуть враховуватися географічні, історичні, етнічні, культурні та інші особливості територій. В результаті громади матимуть ефективну модель об’єднання і прийматимуть зважені рішення, вирішуючи, як розвиватися надалі. Важливо також, що до створення перспективних планів обов’язково будуть залучені профільні асоціації, які представляють і захищають інтереси органів місцевого самоврядування всіх рівнів», — прокоментував заступник Міністра розвитку громад та територій України В’ячеслав Негода.

За останніми даними моніторингу Мінрегіону, за 2015-2019 роки перспективними планами вдалося покрити 87,6% території України. При цьому, в Одеській області перспективний план охоплює лише 40% території, в Київській – 54%, Вінницькій – 76%, Черкаській – 75% території. Закарпатська область схвалила перспективний план місяць тому ще не подала його на розгляд Кабміну.

Запись Парламент прийняв за основу законопроект, що спрощує процедуру затвердження перспективних планів формування громад впервые появилась Мінрегіон.

В Україні створено понад 1000 ОТГ

пн, 11/11/2019 - 20:08

1002 об’єднані територіальні громади (ОТГ) з населенням більше 11 мільйонів людей сформовано в Україні станом на 10 листопада. Такі дані щомісячного Моніторингу процесу децентралізації та реформування місцевого самоврядування (завантажити).

У 96 ОТГ з цієї кількості у грудні пройдуть перші місцеві вибори. Ще 23 ОТГ очікують рішення Центрвиборчкому про призначення на їх території перших місцевих виборів. 43 ОТГ утворилися з центрами у містах обласного значення.

24 райони в Україні повністю покриті ОТГ. З них по 4 райони в Дніпропетровській, Запорізькій та Хмельницькій областях. Ще 165 районів покриті ОТГ на 50% і більше. Менше 50% мають покриття ОТГ 198 районів.

А от у 78 районах досі не створено жодної об’єднаної громади. Найбільше таких районів у таких областях: Харківській – 12, Одеській – 10, Київській – 9, Кіровоградській – 9, Вінницькій – 6, Херсонській – 5, Донецькій – 5, Закарпатській – 4, Львівській – 4.

Загалом поза процесами формування спроможних громад залишаються 6389 місцевих рад.

Рейтинг областей щодо формування спроможних громад очолили Житомирська, Дніпропетровська, Хмельницька, Чернігівська та Запорізька області. На останніх позиціях рейтингу – Кіровоградська, Закарпатська,  Вінницька, Київська, Львівська області.

Тільки 8 областей мають затверджені перспективні плани формування територій громад, які покривають 100% їх території. Однак і ці  плани потребують коригування.

Нагадаємо, 8 листопада на селекторній нараді з питань реалізації програм і проектів регіонального розвитку Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук доручив головам обласних державних адміністрацій до 29 листопада завершити розробку проектів змін до перспективних планів формування територій громад областей, які охоплюють 100% території областей та відповідають Методиці формування спроможних територіальних громад. Очільники регіонів мають залучити до цієї роботи міжвідомчі регіональні робочі групи з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального устрою областей. Проекти змін до перспективних планів області мають подати у встановленому законом порядку на розгляд Кабінету Міністрів України.

Також Прем’єр-міністр доручив Мінрегіону надати методично-консультаційну допомогу облдержадміністраціям у процесі розробки проектів перспективних планів формування територій громад областей.

8 листопада Президент України підписав Указ №837/2019 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави», в якому, серед іншого, постановив Кабінету Міністрів України переглянути методику формування спроможних територіальних громад з урахуванням критерію розвитку оптимальної мережі соціальної інфраструктури та доступності публічних послуг, а також забезпечення в установленому порядку розроблення згідно з такою методикою, схвалення і затвердження актуалізованих перспективних планів формування територій громад областей.

В Указі також йдеться про те, що до 31 грудня 2020 року Уряд має розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» (нова редакція).

Раніше повідомлялось, що до грудня регіони мають створити свої карти оптимальної мережі об’єктів надання публічних послуг.

Як реформується сфера адмінпослуг в громадах, соціальна і молодіжна політика, освітня і медична сфери, як будується інститут старост, розвивається міжмуніципальне співробітництво та інші дані секторальних реформ в контексті децентралізації  – у Моніторингу Мінрегіону.

Запись В Україні створено понад 1000 ОТГ впервые появилась Мінрегіон.

Про відшкодування витрат ОСББ на заходи з енергоефективності, — роз’яснення Мінрегіону

пн, 11/11/2019 - 16:34

В першій частині інтерв’ю директор Фонду енергоефективності Юлія Головатюк-Унгуряну розповіла про можливості програми «Енергодім» для ОСББ, діяльність Фонду щодо впровадження заходів з енергоефективності багатоквартирних будинків. Друга частина інтерв’ю детально інформує про фінансування пакетів програми «Енергодім», основні етапи співпраці ОСББ з Фондом енергоефективності та економію споживачів за опалення.

Які заходи включають «Пакет А» та «Пакет Б»?

До обов’язкових заходів з енергоефективності, що включає пакет А «Легкий» входять:

— Встановлення лічильника теплової енергії;

— Встановлення індивідуального теплового пункту;

— Заміна котла;

— Теплоізоляція або заміна трубопроводів;

— Балансування системи опалення;

Додатковими заходами пакету А є:

— Модернізація системи гарячого водопостачання;

— Встановлення вузлів розподільного обліку тепла потреби опалення та приладів-розподілювачів у квартирах;

— Встановлення автоматичних регуляторів температури повітря у квартирах та місцях загального користування;

— Заміна або теплоізоляція трубопроводів опалення та приладів водяної системи опалення у місцях загального користування;

— Заміна або ремонт зовнішніх дверей та облаштування тамбурів;

— Заміна або ремонт балконних дверей, вікон у місцях загального користування;

— Модернізація системи освітлення у місцях загального користування.

Обов’язкові заходи з енергоефективності, що включає в себе пакет Б «Комплексний»:

— Всі обов’язкові заходи «Пакету А»;

— Комплекс робіт із теплоізоляції та улаштування зовнішніх стін та цоколю, опалювальних та неопалювальних технічних поверхів та дахів, плит перекриття підвалу;

— Заміна або ремонт зовнішніх дверей, облаштування тамбурів зовнішнього входу;

— Заміна або ремонт вікон та балконів у місцях загального користування.

Додатковими заходами Пакету Б є:

— Модернізація системи гарячого водопостачання;

— Заміна або теплоізоляція трубопроводів опалення у місцях загального користування та квартирах;

— Заміна або теплоізоляція трубопроводів опалення та водяної системи опалення у квартирах;

— Встановлення вузлів розподільного обліку теплової енергії та приладів-розподілювачів тепла у квартирах;

— Встановлення на приладі водяного опалення автоматичних регуляторів температури повітря в місцях загального користування або квартирах;

— Заміна або ремонт вікон та балконних блоків у квартирах, утеплення та скління наявних балконів та лоджій;

— Модернізація системи освітлення в місцях загального користування;

— Модернізація системи вентиляції з встановленням рекуператорів.

Пакет «Легкий» може дати в середньому 20% економії енергії на  опалення. Якщо ми говоримо про пакет «Комплексний», то економія енергії на потреби опалення може досягати і 60%.

Загалом Закон України «Про Фонд енергоефективності» вимагає середнє зменшення споживання за сукупністю всіх проектів Фонду у розмірі — 20%. Водночас, Програма «Енергодім» на разі не вимагає від ОСББ досягнення/підтвердження певного рівня економії енергії після завершення проекту. Але такі умови можуть бути запроваджені у майбутньому.

Як відбувається фінансування пакетів програми?

Програма «Енергодім» передбачає часткове відшкодування витрат на заходи з енергоефективності, тобто виплату гранту. Грант Фонду – це безповоротна фінансова допомога.

Грантова політика Фонду визначається в залежності від заходів/витрат.

Так, витрати на підготовку та реалізацію Проектів – відшкодовуються у розмірі 70%. Це витрати на:

  • енергоаудит до подання Заявки на участь у Програмі «Енергодім»;

— розробку проектної документації та її експертизу ( тому числі обстеження будинку);

— авторський та технічний нагляд, сертифікацію енергетичної ефективності та обстеження інженерних систем по завершенні заходів.

А витрати на будівельні роботи (це — вищеперераховані обов’язкові та додаткові заходи  з енергоефективності) відшкодовуються у розмірі:

  • 40 % для пакету А;
  • 50 % — для пакету Б.

При цьому перші 300 ОСББ, чиї заявки будуть схвалені, отримають додатковий грант (витрати на будівельні роботи) у розмірі 20%. Тобто, перші 300 заявників витрати на будівельні роботи відшкодовуються у розмірі: 40 % для пакету А, і 50 % — для пакету Б .

Грант для ОСББ складається з трьох траншів – відповідно до кількості основних заявок та умовного поділу на три етапи. На кожному етапі впровадження проекту ОСББ отримує часткове відшкодування витрат.

Основні (умовні етапи) реалізації проекту такі:

ЕТАП 1. Проведення енергоаудиту та отримання часткового відшкодування його вартості. Компенсація за проведений енергоаудит становить 70%.

ЕТАП 2. Розробка проектної документації, її експертиза та отримання часткового відшкодування їх вартості. Розмір відшкодування також становить 70%.

ЕТАП 3. Здійснення заходів з енергоефективності та отримання часткового відшкодування їх вартості.

На цьому етапі, після завершення робіт, проведення сертифікації енергетичної ефективності будівлі й обстеження інженерних систем буде виплачуватися основна частина гранту залежно від обраного пакету заходів.

Основна частина гранту складається як з витрат на будівельні роботи, так і з витрат на підготовку та реалізацію проектів. Тому і розмір відшкодування залежить від характеру витрат (як описано вище).

Які результати показали пілотні проекти програми «Перші ластівки»? На яких етапах наразі знаходиться впровадження енергозаходів у цих ОСББ?

У грудні 2018 року було розпочато тестову програму Фонду «Перші ластівки». Тому раніше відібрані 15 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків покроково тестують процедури Фонду щодо отримання грантів. На сьогодні за цією програмою декілька ОСББ завершили проектні роботи та розпочали роботи з модернізації будівлі. 4 чи 5 об’єднань співвласників закінчать проекти в цьому році, а решта – до кінця 2020 року. «Перші ластівки» допомогли адаптувати діючу Програму Фонду на етапі розробки.  Вони отримали таке ж додаткове відшкодування гранту як і перші 300 заявок, а також безкоштовний енергоаудит та розробку проектної документації.

Які основні етапи співпраці ОСББ з Фондом енергоефективності?

На першому етапі ОСББ приймає рішення про участь у Програмі Фонду та обирає енергоаудитора, який проводить обстеження будинку та рекомендує перелік заходів з енергоефективності. Після отримання рекомендаційного звіту та енергосертифікату, ОСББ через банк-партнер подає Заявку на участь у Програмі «Енергодім».

Після схвалення Заявки на участь Фонд частково відшкодовує вартість енергоаудиту, тобто перераховує перший транш.

Фонд проводить всебічну перевірку поданих заявок на відповідність умовам Програми на кожному етапі, схвалює або відправляє її на доопрацювання.

На другому етапі ОСББ замовляє розробку комплекту проектної документації та її експертизу, а далі подає до Фонду Заявку на затвердження проекту. Фонд знову розглядає документи, схвалює заявку та перераховує другий транш.

На третьому етапі проводяться будівельні, монтажні та налагоджувальні роботи, а також здійснюється технічний та авторський нагляд. Після впровадження енергоефективних заходів проводиться повторна сертифікація енергоефективності будівлі та обстеження інженерних мереж.

На цьому етапі Фонд перевіряє, чи відповідає виконаний проект вимогам програми «Енергодім» та відшкодовує основну частину гранту  — третій транш.

Який строк розгляду заявок Фондом?

 Максимальний строк розгляду заявок:

— Заявка на участь, Заявка на Зміни – 25 робочих днів;

— Заявка на затвердження Проекту – 35 робочих днів;

— Заявка на Продовження Строку – 15 робочих днів;

— Заявка на Верифікацію – 45 робочих днів;

Розгляд Заявки може бути продовжено на 25 робочих днів у разі виявлення необхідності уточнення або перевірки отриманої інформації.

Загальний термін реалізації проекту становить:

— 12 місяців — для Пакету «Легкий»;

— 24 місяці  — для Пакету «Комплексний».

Хто обирає підрядника для виконання будівельних робіт?

ОСББ самостійно обирає підрядників для виконання всіх робіт, включаючи будівельні. Підрядник, який буде виконувати будівельні роботи, має відповідати законодавству. Фонд не встановлює додаткових вимог для будівельних організацій.

Які дії ОСББ при зміні вартості робіт?

Якщо під час виконання будівельних робіт необхідно внести  зміни до кошторису, ОСББ слід звернутися до проектної організації для коригування документації та пройти повторну експертизу проектної документації, після чого подати  Заявку на внесення змін до проекту.

На скільки знизиться споживання енергетичних ресурсів у багатоквартирних будинках за пакетами А та Б?

За орієнтовними розрахунками, пакет «Легкий» може надати в середньому 20% економії за опалення. За пакетом «Комплексний» економія на опаленні може досягнути 60%.

Так, за результатами впровадження проектів прогнозна економія складатиме:

—        пакет А: економія 25 кВт⋅год на 1 м2,

—        пакет А : для багатоквартирного будинку площею 8 000 м2 економія 200 тис. кВт⋅год.;

 —       пакет Б економія 70 кВт⋅год на 1 м2,

—        пакет Б: для багатоквартирного будинку площею 8000 м2 економія 560 тисяч кВт⋅год

Чому учасниками Програми можуть стати лише ОСББ?

Закон «Про Фонд енергоефективності» чітко визначає, що бенефіціарами Фонду є власники/співвласники будівель. У випадку багатоповерхівки — на сьогодні ОСББ – це єдина створена від імені співвласників юридична особа, що представляє їхні інтереси та є найкращою формою управління спільним майном.

На сьогоднішній день вивчається можливість розширення кола бенефіціарів Фонду.

Як відбувається обрання банку-партнера між ОСББ та Фондом?

ОСББ самостійно обирає банк-партнер. Перелік банків-партнерів можна знайти на сайті Фонду енергоефективності. Банк-партнер є «єдиним вікном» для спілкування між ОСББ та Фондом. До кінця 2020 року має бути мінімум три банки-партнери, згодом їхню кількість буде розширено (мінімум 7 — до кінця 2025 року).

Банк-партнер є майданчиком для офіційної комунікації між Фондом та ОСББ. Але це не зобов’язує ОСББ обрати саме цей банк для отримання кредиту.

Необхідно відмітити, що Програма «Енергодім» не вимагає оформлення кредиту ОСББ. Наприклад, все більшої популярності в Україні набирає ідея створення револьверних фондів, які передбачають надання ОСББ коштів на поворотній основі без нарахування відсотків за користування ними. ОСББ може використовувати кошти таких фондів, або власні кошти (у разі їх наявності).

Порядок взаємодії ОСББ, банку-партнера та Фонду під час розгляду заявок:

Всі заявки в рамках Програми, супровідні та інші документи ОСББ подає до Фонду через найближче відділення обраного банку-партнера. Фонд направляє письмові повідомлення безпосередньо ОСББ, а електронні копії цих повідомлень надсилає на електронні адреси ОСББ та банку-партнера. Одночасно ОСББ може співпрацювати з Фондом лише через один обраний банк-партнер. У разі необхідності зміни банка-партнера можна буде подати відповідну заявку.

Запись Про відшкодування витрат ОСББ на заходи з енергоефективності, — роз’яснення Мінрегіону впервые появилась Мінрегіон.

Відбулось перше засідання робочої групи з координації досягнення цілі Програми діяльності Уряду «Українці, що мешкають в «депресивних регіонах», мають достатні можливості для розвитку»

пт, 11/08/2019 - 18:43

8 листопада відбулось перше засідання робочої групи з координації досягнення цілі 10.2 Програми діяльності Кабінету Міністрів України «Українці, що мешкають в «депресивних регіонах», мають достатні можливості для розвитку».

Під час зустрічі членами робочої групи було обговорено концепцію державної регіональної політики, питання необхідності внесення законодавчих змін, спрямованих на стимулювання розвитку регіонів, зміну підходів та критеріїв державної підтримки депресивних територій, удосконалення функціонування Державного фонду регіонального розвитку та Всеукраїнського громадського бюджету.

Крім того, обговорювалися питання забезпечення прозорості роботи конкурсних комісій з відбору проектів регіонального розвитку, забезпечення стабільності фінансування за рахунок коштів ДФРР, справедливого та неупередженого розподілу коштів державної підтримки, контролю за цільовим та ефективним використанням ресурсів державного та місцевих бюджетів.

Учасники засідання також звернули увагу на необхідність проведення просвітницької діяльності щодо принципів державної регіональної політики, роботи з населенням на локальному рівні та підвищення їх обізнаності про регіональний розвиток та залучення громадян до формування і реалізації пріоритетних регіональних проектів.

За підсумками засідання, членами робочої групи погоджено план роботи на листопад-грудень 2019 року та 2020 рік, визначено порядок  комунікації  з підготовки узгоджених рішень в рамках робочої групи.

Наступне засідання робочої групи  заплановано провести 25 листопада 2019 року, до кінця року також планується виїзне засідання у м.Батурин Чернігівської області.

Довідково

Робочу групу з координації досягнення цілі 10.2. Програми діяльності Кабінету Міністрів України «Українці, що мешкають в «депресивних регіонах», мають достатні можливості для розвитку» створено Мінрегіоном за дорученням Прем’єр-міністра України.

Основним напрямком діяльності робочої групи визначено підготовку узгоджених пропозицій щодо удосконалення законодавства у сфері регіонального розвитку з метою досягнення зазначеної цілі Програми діяльності Кабінету Міністрів України.

Засідання робочої групи відбулось за участі членів Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування та голови Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, представників Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад» Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад, Асоціації міст України, експерти з питань регіональної політики Програми «U-LEAD з Європою» та експерти  Офісу Ради Європи в Україні, представники громадських організацій, що опікуються питаннями регіонального та місцевого розвитку.

Запись Відбулось перше засідання робочої групи з координації досягнення цілі Програми діяльності Уряду «Українці, що мешкають в «депресивних регіонах», мають достатні можливості для розвитку» впервые появилась Мінрегіон.

Підхід до вирішення  проблеми заборгованості підприємств ТКЕ має бути комплексним, — Альона Бабак

пт, 11/08/2019 - 18:21

Міністерство розвитку громад та територій України має відпрацювати комплексну модель вирішення проблеми заборгованості підприємств теплопостачання, покрокової передачі повноважень з тарифоутворення на місцевий рівень та удосконалити діючі механізми формування тарифів на теплову енергію та комунальні послуги в умовах ринків природного газу та електроенергії.

Про це сказала Міністр розвитку громад та територій України Альона Бабак під час науково-практичної конференції: «Необхідність та перспективи збереження централізованого теплопостачання в Україні», яка проходила в рамках XV Міжнародного конгресу «Інституційні та технічні аспекти  реформування житлово-комунального господарства – 2019».

Наразі у підприємств тепло-, водопостачання та водовідведення є можливість укладати договори реструктуризації заборгованості за енергоносії, що утворилась до 01 липня 2016 року та отримувати номінації на газ в опалювальному періоді.

«Але навіть якби все реструктурували, або навіть якусь частину погасили, все одно питання глобально не вирішується, бо відсутні джерела погашення мільярдної кредиторської заборгованості, зокрема перед НАК «Нафтогаз».

З метою напрацювання механізмів врахування цінових коливань на енергоносії у тарифах, ми вивчимо досвід європейських країн і підготуємо відповідні зміни до порядків формування тарифів. Наразі вся Європа живе в умовах ринку на електрику і газ, але в жодній європейській країні ціна на тепло або воду не змінюється суттєво для кінцевого споживача. Тобто є інструменти фіксації ціни або укладання певного довгострокового контракту на закупівлю газу чи електрики, які би дозволяли цю ціну передбачити, формувати і встановлювати на рік як мінімум», — сказала Міністр.

Альона Бабак зазначила, що звернулася до міжнародних партнерів з проханням поділитися досвідом, який можна було б врахувати в українських реаліях.

«Ми повинні розуміти, що кожен із вас, і все наше суспільство є споживачем. І в людини в кишені бюджет не змінюється щодня, і зарплата не змінюється відповідно до тих цін, які можуть бути на ринках. Тому мають бути гарантії, застрахованість, передбачуваність у вигляді інших інструментів, ніж просто переведення якихось коливань ціни на кінцевого споживача в автоматичному режимі. Тому будемо над цим працювати, думаю саме це буде глобальною концепцією у врегулюванні ситуації», — наголосила вона.

Запись Підхід до вирішення  проблеми заборгованості підприємств ТКЕ має бути комплексним, — Альона Бабак впервые появилась Мінрегіон.

Регіони вже повинні почати моделювання оптимальних мереж об’єктів надання публічних сервісів та послуг, — Альона Бабак

пт, 11/08/2019 - 16:17

Регіони мали час для того, щоб провести інвентаризацію наявних об’єктів надання публічних сервісів та послуг, і вже повинні перейти до етапу моделювання оптимальних мереж.

Про це сказала Міністр розвитку громад та територій України Альона Бабак під час селекторної наради з представниками міністерств та облдержадміністрацій щодо моделювання мереж надання публічних сервісів та послуг.

Вона нагадала, що Прем’єр-Міністр доручив центральним органам виконавчої влади спільно з облдержадміністраціями до грудня змоделювати оптимальні мережі надання публічних сервісів та послуг в регіонах, що сприятиме забезпеченню мешканців громад доступними та якісними послугами та сервісами.

У свою чергу заступник Міністра В’ячеслав Негода наголосив, що процес моделювання  потрібно якомога швидше завершити.

«До цього процесу потрібно залучати народних депутатів, органи місцевого самоврядування, які зацікавлені брати участь у процесі моделювання. У будь-якому випадку, всі ОДА мають проінформувати народних депутатів про цю роботу, особливо на її фінальній стадії, для того, щоб вони мали інформацію про перспективні мережі регіону, зокрема, що знаходяться в їхніх округах. Це сприятиме вирішенню питань пов’язаних із, наприклад, визначенням пріоритетних проектів і джерел їх фінансування наступного року: чи з ДФРР, чи з субвенції на соціально-економічний розвиток, чи з інших бюджетних програм», — зазначив заступник Міністра.

Він також наголосив, що до 25 листопада ОДА повинні узгодити змодельовані мережі з профільними міністерствами. Лише після цього Мінрегіон їх узагальнить.

«Наприкінці листопада ми ще раз зустрінемось. Сподіваюсь, що ця робота буде виконана якісно, адже в подальшому вона стане в пригоді під час планування обласних стратегій регіонального розвитку, при розподілі субвенції на соціально-економічний розвиток. І саме ви будете управляти і використовувати ці моделі мереж в своїй роботі», — сказав В’ячеслав Негода.

Запись Регіони вже повинні почати моделювання оптимальних мереж об’єктів надання публічних сервісів та послуг, — Альона Бабак впервые появилась Мінрегіон.

Регіони повинні залучити якомога більше стейкхолдерів до підготовки стратегій розвитку, — Дмитро Живицький

пт, 11/08/2019 - 15:04

Стратегії регіонального розвитку повинні стати дієвими планами розвитку, а для цього необхідно залучити якомога ширше коло стейкхолдерів: громадські організації, агенції регіонального розвитку, підприємців та інших зацікавлених суб’єктів. Чим більше людей буде залучено до написання стратегії – тим більше будуть відчувати відповідальності за неї, і тим ефективніше вона буде реалізована.

Про це сказав перший заступник Міністра розвитку громад та територій України Дмитро Живицький під час онлайн-наради з регіонами щодо обговорення процесу підготовки регіональних стратегій розвитку на 2021-2027 роки.

Він наголосив, що у новому плановому періоді фінансування усіх проектів регіонального розвитку відбуватиметься відповідно до завдань та заходів регіональних стратегій розвитку та відповідних планів заходів з їх реалізації. Кошти спрямуватимуться на важливі проекти регіонального розвитку.

«Процес урбанізації не зупинити, але зараз спостерігається тенденція міграції людей у маленькі міста – Київська область прямий цьому доказ. Однак ми маємо розуміти, що громадяни переїжджають у ті населені пункти, де інфраструктура розвинена на високому рівні. Для цього необхідно написати якісні стратегії регіонального розвитку, щоб кожна людина у будь-якому куточку України відчувала себе у державі, яка здатна надати їй якісно будь-яку послугу», — зазначив Дмитро Живицький.

Нарада показала, що регіони перебувають на різних етапах підготовки регіональних стратегій: одні рухаються відповідно до затверджених графіків роботи, а інші відстають, іноді — на кілька етапів.

Також він зауважив, що відповідальність за підготовку регіональних стратегій розвитку має бути покладена, в першу чергу на керівництво держадміністрацій. «Якщо голова адміністрації, перший заступник або заступники голови не контролюють ситуацію з розробленням стратегічного документу, який визначає розвиток регіону на найближчі сім років, або не володіють оперативною інформацією щодо проблем в процесі розроблення, – то   це говорить про рівень їх зацікавленості в економічному та соціальному розвитку території, здатності бачити майбутнє регіону. Керівники адміністрації щонайменше два рази на тиждень мають проводити відповідні інформаційні та комунікаційні заходи з громадськістю, місцевим самоврядуванням і бізнесом щодо пріоритетів розвитку регіону, які будуть покладені в регіональні стратегії»,  — зазначив Дмитро Живицький.

Запись Регіони повинні залучити якомога більше стейкхолдерів до підготовки стратегій розвитку, — Дмитро Живицький впервые появилась Мінрегіон.

Наказ Мінрегіону від 05.11.2019 № 259 «Про затвердження Порядку повідомлення про наявність реального чи потенційного конфлікту інтересів членом конкурсної та дисциплінарної комісій, утворених відповідно до Закону України «Про державну службу», у...

пт, 11/08/2019 - 14:12

Цей Порядок визначає процедуру врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності членів конкурсної та дисциплінарної комісій Міністерства розвитку громад та територій України під час підготовки, розгляду та прийняття рішень щодо конкурсного відбору, визначення ступеня вини, характеру і тяжкості дисциплінарного проступку.

Запись Наказ Мінрегіону від 05.11.2019 № 259 «Про затвердження Порядку повідомлення про наявність реального чи потенційного конфлікту інтересів членом конкурсної та дисциплінарної комісій, утворених відповідно до Закону України «Про державну службу», у Міністерстві розвитку громад та територій України» впервые появилась Мінрегіон.

Мінрегіон підготував Методику розроблення схем теплопостачання населених пунктів, — Альона Бабак

пт, 11/08/2019 - 11:13

Міністерство розвитку громад та територій України підготувало Методику розроблення схем теплопостачання населених пунктів України, завдяки якій ми спробуємо планово захистити, там де потрібно, систему централізованого теплопостачання

Про це сказала Міністр розвитку громад та територій України Альона Бабак під час науково-практичної конференції: «Необхідність та перспективи збереження централізованого теплопостачання в Україні», яка проходила в рамках XV Міжнародного конгресу «Інституційні та технічні аспекти  реформування житлово-комунального господарства – 2019».

«Збереження та розвиток системи централізованого теплопостачання міст є пріоритетним питанням для Мінрегіону. Адже ми не хочемо бути заручниками газових систем. І не можемо зруйнувати дороговартністні системи мережі, для того, щоб потім їх знову прокладати. Методика містить покрокове визначення рекомендаційних алгоритмів, що потрібно для обчислення оптимальності переходу на децентралізовані системи там де це потрібно, а де необхідно залишати зони централізації. Очікуємо, що її буде затверджено вже до кінця року», — зазначила Міністр.

Запись Мінрегіон підготував Методику розроблення схем теплопостачання населених пунктів, — Альона Бабак впервые появилась Мінрегіон.

Альона Бабак презентувала проект Стратегії комунікації у сфері ЖКГ

чт, 11/07/2019 - 17:17

Наразі в Україні відсутня комунікація щодо роз’яснення реформи житлово-комунального господарства. Це призводить до несформованого уявлення у споживачів про зміст та обсяг житлово-комунальних послуг, обліку їх надання та процедур тарифоутворення, що перешкоджає об’єктивному розумінню змін у сфері ЖКГ. Впровадження Стратегії допоможе Мінрегіону налагодити комунікацію з населенням.

Про це сказала Міністр розвитку громад та територій України Альона Бабак під час презентації проекту Стратегії комунікації у сфері ЖКГ, що відбулась 7 листопада у Мінрегіоні.

«Комунікація реформи у сфері ЖКГ вкрай важлива. Складна мова закону повинна стати доступною та зрозумілою. Закони у сфері ЖКГ не працюють, через те що відсутнє зрозуміле населенню роз’яснення.

Результатом впровадження Стратегії має стати підвищення рівня обізнаності споживачів житлово-комунальних послуг щодо можливостей захисту своїх прав у сфері ЖКГ, унормування відносин з виконавцями послуг та органами місцевого самоврядування, отримання інформації та навичок щодо управління спільним майном багатоквартирних будинків», — зазначила вона.

Обговорення проекту Стратегії відбулось за участі представників дипломатичних установ, міжнародних фінансових організацій, фахівців суміжних програм і проектів, які є партнерами Мінрегіону, та Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції.

Нагадаємо, Президент України визначив першочерговим завданням до 1 грудня 2019 року надати пропозиції щодо запровадження інформаційної кампанії для роз’яснення реформи ЖКГ.

Запись Альона Бабак презентувала проект Стратегії комунікації у сфері ЖКГ впервые появилась Мінрегіон.

Понад 99% бюджетних коштів, виділених на програми Мінрегіону, спрямовано на розвиток країни — проект Державного бюджету на 2020 рік

чт, 11/07/2019 - 15:28

Основні видатки та кредитування закладені в проекті Державного бюджету на 2020 рік, в частині де Мінрегіон є головним розпорядником бюджетних коштів, становлять 17,4 млрд грн. З них 99,1% передбачено на розвиток країни.

Так, на 18,4 % збільшено фінансування розвиткових проектів регіонів у порівнянні з 2019 роком. Загалом на регіональний розвиток закладено 11,6 млрд грн. З них, 7,5 млрд – на фінансування Державного фонду регіонального розвитку та 2,1 млрд грн на субвенції у формуванні інфраструктури ОТГ.

Крім того, 160,9 млн грн буде спрямовано на підтримку мешканців гуртожитків у реалізації їх права на житло. На підтримку проектів для ОСББ заплановано видатки у розмірі 1,6 млрд грн. Сукупно до кінця 2020 року 992 ОСББ готові долучитися до участі у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «Енергодім». Це в свою чергу зменшить до 40% витрат населення на опалення.

Наша робота спрямована на підвищення соціальних стандартів та розвиток держави задля добробуту кожної української родини.

Запись Понад 99% бюджетних коштів, виділених на програми Мінрегіону, спрямовано на розвиток країни — проект Державного бюджету на 2020 рік впервые появилась Мінрегіон.

300 млн грн на «Доступне житло» та 200 млн грн на іпотеку для ВПО та учасників АТО/ООС – зміни до Держбюджету-2019

чт, 11/07/2019 - 14:59

Змінами до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» збільшено на 300 млн гривень обсяг фінансування за програмою «Доступне житло» та передбачено додатково 200 млн гривень на фінансування нової бюджетної програми, що спрямовується на надання довгострокових іпотечних кредитів на придбання житла для внутрішньо переміщеним особам, учасникам проведення антитерористичної операції та/або учасникам проведення операції Об’єднаних сил.

Розмір державної підтримки за програмою «Доступне житло» складає: 30% для громадян, які потребують поліпшення житлових умов та 50% для учасникам проведення антитерористичної операції та/або учасникам проведення операції Об’єднаних сил та внутрішньо переміщених осіб. Відповідний механізм надання державної підтримки за програмою «Доступне житло» затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2018 №819.

Видатки за новою бюджетною програмою в обсязі 200 млн гривень будуть спрямовані на надання пільгового довгострокового державного кредиту внутрішньо переміщеним особам, учасникам проведення антитерористичної операції та/або учасникам проведення операції об’єднаних сил на придбання житла у рівних частинах (100 млн грн для кредитування ВПО та 100 млн грн для учасників АТО та/або ООС). Кредит буде надаватися на термін до 20 років, відсоткова ставка становитиме 3% річних.

Довідково

5 листопада у Міністерстві у справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України відбулась нарада за участю представників Мінрегіону, керівництва Мінветеранів, голови профільного комітету ВРУ з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку Андрія Клочка, народних депутатів профільного комітету.

На нараді було обговорено питання удосконалення законодавства, ефективної реалізації існуючих державних житлових програм та запровадження нових механізмів з метою забезпечення громадян, які потребують покращення житлових умов, у тому числі учасників АТО, ООС та внутрішньо переміщених осіб, доступним житлом.

Запись 300 млн грн на «Доступне житло» та 200 млн грн на іпотеку для ВПО та учасників АТО/ООС – зміни до Держбюджету-2019 впервые появилась Мінрегіон.

Сторінки